ANIMASI

Jumaat, 7 Oktober 2011

AWAS GADIS!! BAHAYA BULA-GULA BERACUN!!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjDYiowmm6cv13PmcP9OIUDzlnrRh2DqBKn_TNmf3L4HIJp2x6Pm6ay-ickSGR7rq1PNxo_dB0whHbNgX6fh4sT8_sfRDmxvppayJC6HZXdc4zYgCW3dREtrc_7U6ChyphenhyphenO6bJ6T3KdtEFryB/s320/sustermontok.jpg
 
Rakyat berisiko terkena 'penyakit berbahaya' sekiranya termakan 'gula-gula beracun' yang ditabur pakatan pembangkang dalam belanjawan bayangan mereka.


Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, rakyat perlu sedar dan tidak mudah tertipu dengan janji-janji itu yang dibuat semata-mata untuk meraih undi demi merampas tampuk pemerintahan negara.

Jelasnya, pembangkang hanya tahu merangka intipati belanjawan itu mengikut hawa nafsu tanpa berpandukan kepada maklumat kedudukan kewangan kerajaan dan faktor-faktor ekonomi negara.
"Mereka hanya pandai berjanji tetapi tidak tahu cara untuk melaksanakannya.

"Ia hanyalah dibuat untuk memancing undi. Sekiranya berjaya berkuasa nanti, mereka dengan mudah mengubah janji-janji itu dengan mencipta pelbagai alasan pula," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Kelmarin pakatan pembangkang mengemukakan belanjawan bayangan berjumlah RM220 bilion yang didakwa lebih bersifat mementingkan kebajikan rakyat keseluruhan berbanding kerajaan yang hanya menguntungkan kroni-kroni.

Ibrahim berkata, negara akan berada dalam zon bahaya sekiranya rakyat memberi peluang pembangkang memerintah negara sekali gus mencetuskan keadaan tidak stabil ekoran ketidakupayaan pengurusan ekonomi dan pertelingkahan dalaman antara parti dalam pakatan itu.

"Harus diingat Amerika Syarikat dan Eropah bakal mengalami kemelesetan ekonomi pada tahun depan dan ia akan memberi kesan kepada ekonomi negara.

"Dalam menghadapi risiko itu, DAP dan Pas pula akan menimbulkan pertelingkahan berikutan tiada persefahaman antara kedua-dua parti itu sejak dahulu lagi," katanya.

Setiausaha Gabungan NGO Malaysia (GNM), Mohd. Jurit Ramli mencabar pembangkang mengotakan terlebih dahulu janji-janji sebelum ini termasuk menyelesaikan isu moral membabitkan ketua mereka dan masalah dalaman antara ketiga-tiga parti dalam pakatan pembangkang.

Katanya, jika tiga perkara itu tidak mampu diselesaikan, maka janji-janji terbaru dalam belanjawan bayangan mereka hanya satu khayalan dan kisah dongeng.

"Lihat sahaja isu air di Kelantan dan tindakan merobohkan gerai di Pulau Pinang yang tidak berkesudahan. Apa yang mereka lakukan untuk rakyat negeri itu?
"Saya yakin rakyat sudah pandai menilai sikap mereka yang suka menabur janji tetapi tidak mampu melaksanakannya," katanya.



* MAMA  takut bahaya gula-gula ni!!!!!!!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tulis elok-elok jangan ikut emosi